عوارض استفاده از گوش پاک کن

کلیه عوارض استفاده از گوش پاک کن برای انسان در سایت علم سرا

گوش پاک کن به انگلیسی,گوش پاک کن,گوش پاک کن برقی,گوش پاک کن برقی دیجی کالا,گوش پاک کن واکس وک,گوش پاک کن دینا,گوش پاک کن پنبه ریز,گوش پاک کن خارخاسک,گوش پاک کن شارژی,گوش پاک کن مکنده,گوش پاک کن برقی اصل,گوش پاک کن برقی قیمت,گوش پاک کن برقی مضرات,گوش پاک کن برقی ارزان,گوش پاک کن برقی وکس وک,گوش پاک کن برقی واکس وک Wax Vac,گوش پاک کن برقی,معایب گوش پاک کن برقی,گوش پاک کن واکس وکس,گوش پاک کن برقی واکس وک,خرید گوش پاک کن واکس وک,شرکت گوش پاک کن دینا,قیمت گوش پاک کن پنبه ریز,گوش پاک کن خارخاسک

  گوش پاک کن , مضرات گوش پاک کن , نحوه استفاده از گوش پاک کن , عوارض گوش پاک کن

علم سرا >>> پزشکی >>> بیماری ها و درمان >>> در این مطلب می خواهبم در مورد استفاده از گوش پاک کن صحبت کنیم

گوش پاک کن , مضرات گوش پاک کن , نحوه استفاده از گوش پاک کن , عوارض گوش پاک کن

گوش‌پاک‌کن‌ها شاید کاملا بدون خطر به نظر برسند، در صورتی که اگر از آنها به طور غیر صحیح استفاده شود، می‌تواند آسیب های جدی وارد نماید.

گوش پاک کن

شاید برایتان عجیب باشد ولی استفاده غیر اصولی از گوش پاک کن می تواند برای شما مشکلات زیادی را به وجود بیاورد.وقتی که گوش پاک کن را در داخل گوش می کنید باید توجه داشته باشید که میکروب های موجود روی آن را هم دارید داخل گوش می کنید که همین امر باعث شده که متخصصان گوش تذکرات زیادی را در مورد گوش پاک کن به شما بدهند.امیدواریم با خواندن این مقاله اطلاعات کافی را کسب نمایید

سوختگی , سوختگی پای نوزاد , سوختگی با آب جوش , درمان سوختگی , سوختگی درجه 1 و 2 و 3

گوش پاک کن , مضرات گوش پاک کن , نحوه استفاده از گوش پاک کن , عوارض گوش پاک کن

هنگام استفاده از گوش پاک کن باهدایت آن به داخل گوش باعث تجمع واکس یا جرم به گوش به نزدیک پرده گوش می شود و در صورت استفاده طولانی مدت باعث کم شدن شنوایی و عدم عملکرد صحیح پرده گوش می گردد. در اینجا نکاتی برای استفاده از گوش‌پاک‌کن ارائه شده است.

آشنایی با گوش پاک کن

استفاده از گوش پاک کن در عین سادگی ، خطرات و عواقب جبران ناپذیری دارد. به خصوص استفاده آن برای کودکان. زیرا کودکان دارای نسوج ضعیف و حساس تری هستند. اکثرا پیش آمده است که هنگامی که کودک خود را از حمام بیرون می آورید ، گوش او را با گوش پاک کن و حتی گاهی با دستمال کاغذی ای که به دور چوب کبریت پیچیده اید خشک می کنید. آیا تا بحال به عواقب و خطرات آن فکر کرده اید؟

جوش صورت , جوش صورت نوزاد , درمان جوش صورت , جوش صورت نشانه چیست

گوش پاک کن , مضرات گوش پاک کن , نحوه استفاده از گوش پاک کن , عوارض گوش پاک کن

گوش‌پاک‌کن‌ها شاید کاملا بدون خطر به نظر برسند در صورتی که اگر از آنها به طور غیر صحیح استفاده شود، می‌تواند آسیب های جدی وارد نماید. همواره به یاد داشته باشید که هیچ چیزی نباید برای پاک کردن، داخل گوش برود.

مضرات گوش پاک کن

احتمالا اکثر شما به ویژه پس از حمام کردن کودک به فکر تمیز کردن گوش و خارج کردن ترشحات آن می‌افتید.‌ این لحظه غالبا همان لحظه‌ای است که دست خود را به سمت یک گوش پاک‌کن دراز کرده و یا حتی در مواردی، ‌یک تکه دستمال کاغذی و یا پنبه را به دور یک چوب کبریت پیچیده و جهت تمیز کردن گوش دلبندتان، آن را داخل مجرای گوش می‌کنید. ولی مراقب باشید! خطر همین‌جا در کمین شما نشسته است.
انجام یکی از اعمال بسیار ساده فوق می‌تواند موجب رساندن آسیب‌های جبران‌ناپذیری به گوش شود.

پانسمان زخم , پانسمان زخم باز , پانسمان زخم پای دیابتی , روش پانسمان زخم باز , انواع پانسمان زخم

گوش پاک کن , مضرات گوش پاک کن , نحوه استفاده از گوش پاک کن , عوارض گوش پاک کن

از گوش پاک‌کن فقط برای پاک کردن مجرای خارجی گوش استفاده شود.

عوارض گوش پاک کن

در سطح اجتماع بحث‌های زیادی در مورد استفاده و یا عدم استفاده از گوش پاک‌کن جهت تمیز کردن گوش وجود دارد. در واقع، شاید بتوان گفت ‌که ‌عبارت ‌گوش‌پاک‌کن، ‌فقط یک عبارت مجازی است برای چیزی که موارد کاربرد آن ارتباط کمی با رفع آلودگی گوش دارد.
از گوش پاک‌کن بیشتر جهت تمیز کردن لاله گوش، داخل بینی کودک،‌ بین انگشتان پا، مالیدن پماد بر روی زخم، استعمال داروها در نواحی باز و تمیز کردن آرایش دور چشم‌ها ‌استفاده می‌شود ، درحالیکه بسیاری از مردم بر این باورند که این وسیله صرفا جهت خارج کردن ترشحات از داخل گوش است. یک نکته مهم را بایستی همیشه به‌خاطر داشته باشید: ترشحات گوش خارجی که به آن جرم یا واکس گوش گفته می‌شود، به‌هیچ‌وجه آلوده و کثیف نیستند.

درد قلب , درد قلب هنگام نفس کشیدن , درد قلب نشانه چیست , درد قلب و دست چپ

گوش پاک کن , مضرات گوش پاک کن , نحوه استفاده از گوش پاک کن , عوارض گوش پاک کن

ترشحات گوش خارجی که به آن جرم یا واکس گوش گفته می‌شود، به هیچ وجه آلوده و کثیف نیستند؛ این ترشحات در واقع یک سری از ترشحات طبیعی و ضروری بدن هستند که از گوش مراقبت می کنند.

گوش پاک کن برقی

این ترشحات، در واقع یک سری از ترشحات طبیعی و ضروری بدن هستند که از گوش مراقبت می‌کنند. همانگونه که همه می‌دانند، جرم گوش زرد رنگ و چرب بوده و دارای حالت چسبندگی است. وجود این جرم برای نرم نگهداشتن و حفظ سلامت مجرای گوش خارجی ضروری است. علاوه بر این، اسیدیته این ترشحات مانع از رشد باکتری و قارچ می‌شود.

سینورا , سینورا چیست , سینورا پیشرفته ترین دارو , بهترین دارو سینورا , سینورا چیست

گوش پاک کن , مضرات گوش پاک کن , نحوه استفاده از گوش پاک کن , عوارض گوش پاک کن

گوش پاک‌کن استفاده های دیگری نیز مانند تمیز کردن بینی کودک، تمیز کردن بین انگشتان پا، مالیدن پماد بر روی زخم و… دارد و صرفا برای تمیز نمودن داخل گوش(گوش میانی) نمی باشد.

عوارض گوش پاک کن برقی

جرم گوش به‌طور طبیعی و خودبه‌خود به سمت بیرون حرکت کرده و از مجرای گوش خارج می‌شود بنابراین نیازی به دستکاری برای خروج آن وجود ندارد. البته در برخی از موارد، ترشح بیش از حد به‌خصوص در افراد مستعد موجب انسداد گوش و کاهش شنوایی می‌شود که در این صورت بایستی بیمار جهت شستشوی گوش و اقدامات لازم به پزشک متخصص مراجعه کند.

صابون گیاهی , صابون گیاهی برای جوش صورت , صابون گیاهی کاملیا , صابون گیاهی برای مو , طرز تهیه صابون گیاهی