موثرترین روش درمان اسهال و استفراغ در کودکان و نوزادان

موثرترین روش درمان اسهال و استفراغ در کودکان و نوزادان در سایت جسارت

درمان اسهال و استفراغ در کودکان ، درمان اسهال و استفراغ در کودکان زیر یک سال ، درمان اسهال و استفراغ کودکان ، درمان خانگی اسهال و استفراغ در کودکان ،درمان اسهال و استفراغ در کودکان زیر 2 سال،درمان اسهال و استفراغ در کودکان نی نی سایت

درمان اسهال و استفراغ در کودکان 

اسهال و استفراغ کودکان

 اسهال و استفراغ شایع‌ترین بیماری‌های گوارشی کودکان در فصل گرما هستند که افراد می‌توانند برای برطرف شدن این عوارض نخستین اقدامات درمانی را در خانه انجام دهند. کودکان بصورت معمول زمانی که ویروسی وارد بدن شان میشود،بدن شان استفراغ و اسهال را از خودش بروز میدهد.اگر استفراغ و اسهال بر روی بدن تان پاشیده شد،حتماً آن قسمت را تمیز بشویید،چرا که ویروسی مسری هستند.در صورتی که کودک تغذیه کرد و بعد از تغذیه هم این حالت ادامه داشت،احتمالاً بدنش کم آب شده است. در 90 درصد موارد اسهال از طریق ویروس و باکتری های موجود در محیط اتفاق می افتد. پس رعایت بهداشت فردی که مهمترین آن شستشوی مرتب دست ها با آب و صابون و یا مایع دستشویی است . انگل ها و ویروس های موجود بر روی پوست میوه های نشسته و محیط اطراف و آبهای کثیف بزرگترین عامل ابتلا به شمار می رود. دوری ازآفتاب یعنی تا حد امکان از آفتاب دوری کنید. زمانی که علائم اولیه اسهال را در خود مشاهده کردید دفعات مصرف آب را بالا ببرید چرا که بدن به دلیل از دست دادن آب در این دوره دچار اختلالات کلیوی و.. می شود.در این مطلب از سایت جسارت به درمان اسهال و استفراغ در کودکان می پردازیم. امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

بیماری اسهال و استفراغ در کودکان

اسهال می‌تواند خفیف یا حاد باشد و اگر به درستی درمان نشود، می‌تواند خطرناک باشد. کودک شما علاوه بر حرکات غیرعادی روده، همچنین ممکن است تب، قولنج، درد شکم، حالت تهوع و غیره را تجربه کند یا اشتهایش را از دست بدهد. همچنین ممکن است خون یا مخاط در مدفوع او مشاهده کنید. اسهال زرد در کودکان یک مشکل رایج است و می‌تواند نشانه‌ای از عفونت معده باشد. سیستم ایمنی نوزادان همچنان در حال رشد و توسعه است. بنابراین بدن آنها قادر به مبارزه با عفونت نیست. مدفوع شل به رنگ زرد روشن در کودکان بسیار شایع است.اگر کودک نوپای شما از اسهال رنج می‌برد، ممکن است مدفوع او رنگ‌های مختلفی داشته باشد. مدفوع سبز به طور طبیعی برای نوزادانی است که فقط از شیر مادرشان تغذیه می‌کنند. کمبود غذا نیز ممکن است سبب سبز شدن رنگ مدفوع در کودکان نوپا شود. کودکان نوپایی که رنگ اسهال‌شان سبز است باید مقدار زیادی مایعات ساده بنوشند.اسهال کودکان نوپا از مدفوع طبیعی شل‌تر و آبکی‌تر است. همچنین ممکن است بیش‌تر از حد معمول رخ بدهد. اگر کودک‌تان دچار بی‌حالی یا درد شدید در شکم شد، اسهالش زیادی طول کشید، یا خون در مدفوع او دیدید، بلافاصله باید با پزشک تماس بگیرید. با این حال، شما می‌توانید اسهال خفیف را خودتان در خانه مدیریت کنید.

درمان اسهال و استفراغ در کودکان

چنانچه کودک خسته و بی رمق به نظر می رسد، میزان ادرار او بسیار کمتر از حالت عادی شده است و گریه هایش اشک چندانی ندارند، ملاج او فرو رفته یا اسهال او بیش از یک هفته ادامه یافته است، با پزشک خود تماس بگیرید.چنانچه کودکی که غذای سفت می خورد به اسهال مبتلا شود؛ رژیم او را موز، برنج، پوره سیب بخارپز و نان تست قرار دهید، تا اسهال کامل برطرف شود. بر غذاهای نشاسته ای مانند انواع نان، ماکارونی یا پاستا و بیسکویت تمرکز کنید. از آب سیب و آب انگور که موجب شدت یافتن اسهال می شوند، اجتناب کنید.در صورت تهوع و استفراغ کودک، چند حوله روی سطوح در معرض خطر آلودگی پهن کنید. در مورد شیر مادر، زمان شیردهی – ولی نه تناوب آن – را کوتاه کنید.در صورت یک یا دو بار استفراغ کودک، هر یک یا دو ساعت تنها از یک پستان و اگر بیش از دو بار استفراغ کند، هر نیم تا یک ساعت یک بار، پنج دقیقه شیر بدهید. بعد از گذشت هشت ساعت بدون استفراغ، برنامۀ قبلی شیردهی را از سر بگیرید.

درمان اسهال و استفراغ در کودکان با زنجبیل

زنجبیل درمان بسیار موثر برای درمان اسهال و استفراغ به دلیل ضد باکتری، ضد ویروسی، ضد التهابی و آنتی اکسیدانی آن است. این می تواند به پیشگیری و درمان عفونت معده منجر شود، و فراوانی علائم مانند مدفوع آبکی، تهوع، استفراغ و گرفتگی عضلات شکم نیز کاهش می دهد. اضافه کردن ۱ قاشق چای خوری از ریشه زنجبیل تازه خرد شده به ۱ فنجان آب جوش. به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه. ، اضافه کردن جرعه ای عسل به این چای. نوشیدن این چای تسکین دهنده ۲ یا ۳ بار در روز تا زمانی که احساس می کنید حالتان بهتر است. شما همچنین می توانید زنجبیل تازه را آماده و چند بار در روز آن را بنوشید. حتی می توانید یک تکه کوچک ریشه زنجبیل تازه یا کپسول زنجبیل رابرای درمان اسهال و استفراغ بجوید.

درمان خانگی اسهال و استفراغ کودکان

بابونه درمان موثر برای ورم معده و روده به علت ضد التهاب، ضد میکروبی و ضد نفخ بودن آن است که نقش مهمی در سلامت دستگاه گوارش دارد. شانه هایی مانند اسهال،کرامپ های شکمی، نفخ، تهوع و گاز را کاهش دهد. اضافه کردن ۲ قاشق چای خوری بابونه خشک شده و یا ۱ قاشق غذا خوری گل بابونه تازه به یک فنجان آب گرم بریزید ده دقیقه بعد با آب لیمو و عسل بنوشید چند بار در روز بمدت سه روز بنوشیدمی توانید به چای یخ اضافه کنید چند برگ بابونه بریزید و بنوشید.

درمان اسهال و استفراغ در کودکان با موز

موز، رسیده و خام، همچنین در درمان اسهال و استفراغ کمک می کند. وجود آمیلاز در موز به کاهش علاپم کمک میکند.موز همچنین دارای پتاسیم و منیزیم، دو الکترولیت مهم مورد نیاز برای کارکرد صحیح دستگاه گوارش است. به علاوه، موز مواد غذایی شیرین و مطلوب است که هضم را آسانمیکند.چند تکه موز را به یک فنجان ماست خورد کنید ۲ یا ۳ بار در روز بخورید. همچنین می توانید چند موز رسیده را در سوپ بریزید.

درمان اسهال و استفراغ در کودکان با سیب زمینی

سیب‌زمینی نیز یک ماده‌ی غذایی موثر دیگر است که برای مبارزه با اسهال استفاده می‌شود. خوردن سیب‌زمینی آب‌پز برای بازیابی مواد مغذی از دست رفته مفید است. سیب‌زمینی همچنین معده‌ی تحریک‌شده را آرام می‌کند. با این حال، نباید سیب‌زمینی تند به کودک‌تان بدهید زیرا ممکن است مشکل او را بدتر کند.

آب انار برای درمان اسهال و استفراغ کودکان

در فواصل زمانی منظم به کودکتان آب انار بدهید. این کار به احیاء مجدد آب بدن کودک کمک خواهد کرد. دانه‌های انار را با مخلوط کن خرد کنید و آب آن را بگیرید. اگر فکر می‌کنید آب آن برای نوزاد کوچک شما بیش از حد سنگین است پس آن را با آب مخلوط کنید و بعد به کودکتان بخورانید.

درمان اسهال در کودکان

هنگامی که کودک شما به اسهال مبتلا می‌شود به او آب برنج بنوشانید. این قلم که در بسیاری از آشپزخانه‌ها یافت می‌شود، منبع خوبی از پروتئین، ویتامین، کلسیم، و نشاسته است.مواد تشکیل دهنده: ۱ قاشق غذاخوری برنج – ۱ لیوان آب.طرز تهیه : ابتدا، برنج را با آب بشویید. وقتی که خوب شسته شد برنج را در آب بجوشانید. تا زمانی که نرم می‌شود به پختن آن ادامه دهید. حالا، برنج را کمی بکوبید و داخل صافی بریزید. آبی که از آن خارج می‌شود را به کودک خود بنوشانید.

درمان اسهال و استفراغ در کودکان با نارگیل

هنگام ابتلاء کودکتان به اسهال، آب نارگیل واقعا درمانی عالی برای حفظ سطح آب بدن به شمار می‌رود. این مایع بدن را هیدراته نگه می‌دارد. این درمان برای اطفالی که در حال رشد هستنید نیز مفید است.

درمان اسهال و استفراغ در کودکان

مطالب مرتبط :

همه چیز در مورد علت و درمان اسهال و استفراغ در نوزادان و شیرخواران